Eroii cotidieni nu mai poartă capă, poartă de grijă. Poate că nu au puteri supranaturale, dar fac de multe ori eforturi supranaturale pentru binele comun. Și nu, nu pot controla valurile dintr-o singură mișcare, dar unii dintre ei pot controla cea mai importantă resursă a noastră, a tuturor: APA.
Pentru noi toți siguranța este o prioritate. Iar noi, cei de la Apa Nova, ne dorim ca tu să te simți cât mai confortabil. De aceea, îți punem la dispoziție mai multe modalități de plată online, cu ajutorul cărora poți evita o deplasare la ghișeele noastre sau la bancă pentru plata facturilor.
Compania și-a propus să extindă și pe telefoanele mobile și tablete experiența online a consumatorilor prin crearea unui ecosistem digital. Aplicația mobilă și pagina web cu acces unic are același utilizator și parolă, cu beneficii multiple pentru consumatori.
Puțini sunt cei care cunosc întreg procesul prin care este produsă apa potabilă de care se bucură peste 2,2 milioane de locuitori ai capitalei.
Din perspectiva sa de operator de servicii de utilitate publică, Apa Nova a considerat necesar la începutul anului 2018 realizarea unui studiu de percepție.
Povești cu final fericit este campania de conștientizare pe care Apa Nova o lansează în luna iunie, prin intermediul căreia își propune să aducă în atenția bucureștenilor importanța sistemului de canalizare, precum și utilizarea corectă a acestuia.
Eroii cotidieni nu mai poartă capă, poartă de grijă. Poate că nu au puteri supranaturale, dar fac de multe ori eforturi supranaturale pentru binele comun. Și nu, nu pot controla valurile dintr-o singură mișcare, dar unii dintre ei pot controla cea mai importantă resursă a noastră, a tuturor: APA.
Pentru noi toți siguranța este o prioritate. Iar noi, cei de la Apa Nova, ne dorim ca tu să te simți cât mai confortabil. De aceea, îți punem la dispoziție mai multe modalități de plată online, cu ajutorul cărora poți evita o deplasare la ghișeele noastre sau la bancă pentru plata facturilor.
Compania și-a propus să extindă și pe telefoanele mobile și tablete experiența online a consumatorilor prin crearea unui ecosistem digital. Aplicația mobilă și pagina web cu acces unic are același utilizator și parolă, cu beneficii multiple pentru consumatori.
Puțini sunt cei care cunosc întreg procesul prin care este produsă apa potabilă de care se bucură peste 2,2 milioane de locuitori ai capitalei.
Din perspectiva sa de operator de servicii de utilitate publică, Apa Nova a considerat necesar la începutul anului 2018 realizarea unui studiu de percepție.
Povești cu final fericit este campania de conștientizare pe care Apa Nova o lansează în luna iunie, prin intermediul căreia își propune să aducă în atenția bucureștenilor importanța sistemului de canalizare, precum și utilizarea corectă a acestuia.
Procesul de aplicare e stufos, dar ușor de înțeles. Iată ce ai de făcut pentru a deveni client Apa Nova:
Pasul 1: Aplică pentru un aviz de principiu.
Pasul 2: Aplică pentru un aviz tehnic de branșare sau racordare respectiv proiect.
Pasul 3: Semnează contractul de execuție branșament sau racord cu Apa Nova sau o altă firmă specializată care va semna un contract de consultanță cu Apa Nova.
Pasul 4: Obține autorizația de construire sau desființare.
Pasul 5: Semnarea contractului de furnizare.
Pasul 6: Execuția lucrării.
Pasul 7: Recepția lucrării și punerea în funcțiune a branșamentului / racordului.
Pasul 8: Contractul de furnizare servicii intră în vigoare.
Ca să te putem ajuta, avem nevoie de mai multe detalii despre situația ta. Spune-ne tot printr-un telefon la 021 207 77 77 sau în scris, pe pagina noastră de contact Solicită informații. O echipă de tehnicieni va fi trimisă să verifice instalația și să semnaleze eventualele nereguli înainte de a încheia un contract valabil.
Pentru a începe alimentarea cu apă, te rugăm să ne informezi că ești noul proprietar și să ne transmiți documentele necesare pentru încheierea contractului.
Acordul de preluare reprezintă documentul emis de Apa Nova Bucureşti, în baza căruia se permite evacuarea apelor uzate în reţelele de canalizare. Poți consulta documentele necesare obținerii acestuia aici
Serviciul de canalizare se plăteşte de către orice persoană conectată la reţeaua de canalizare, indiferent de modul de alimentare cu apă. Dacă în acest moment deversezi ape uzate în reţeaua publică fără să ai un contract cu Apa Nova Bucureşti, atunci este în interesul tău să reglezi această situaţie.
Factura Apa Nova însumează costul apei potabile livrate la tine acasă precum și colectarea apei folosite. Funcționarea acestor servicii implică, la fel ca în toate industriile și costuri de exploatare, întreținere, dezvoltare, modernizare precum și de protecție a mediului.
Toți acești factori sunt reflectați în tariful lunar al facturii, pentru ca tu să beneficiezi în continuare de servicii esențiale de calitate.
Facturarea serviciului de canalizare a apei meteorice prestat de către Apa Nova Bucureşti se realizează în conformitate cu Hotărârea CGMB 820/2018, privind Regulamentul serviciului de alimentare cu apă și de canalizare al Municipiului București, art .74 alin. (d) și (e).
Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos:
a) Operatori economici – 0,5 mc/mp/an
b) Domeniul public – 0,3 mc/mp/an
c) Populație (utilizatori casnici și asociații de proprietari/ locatari) – 0,2 mc/mp/an
Pentru a veni în sprijinul clienților noștri am împărţit cantitatea anuală de apă pluvială pe fiecare factură, pentru numărul de zile cuprins în perioada de facturare.
Banii colectați din taxa Municipală pentru Apa Uzată sunt folosiți pentru finanțarea proiectului de reabilitare a stației de epurare a apelor uzate pentru Municipiul București. Banii sunt colectați în numele și de către Consiliul General al Municipiului București în baza Hotărârii nr. 317/ 29.10.2008 din partea tuturor persoanelor fizice şi juridice care beneficiază de serviciile de canalizare prestate de Apa Nova Bucureşti.
Apa Nova București este furnizor de apă și canalizare pentru Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti S.A. (CMTEB). Prin urmare, Apa Nova facturează atât apa rece furnizată de către companie precum și apa rece pe care CMTEB o folosește pentru prepararea apei calde pe care o trimite către consumatori.
Apa Nova Bucureşti facturează separat pentru consumatorii racordaţi la sistemul CMTEB consumul şi canalizarea apei reci folosite pentru prepararea apei calde menajere.
Vă punem la dispoziţie datele de contact CMTEB:
Website: www.cmteb.ro
E-mail: [email protected]
TELVERDE (apel gratuit din orice reţea telefonică națională): 0800.820.002
Relații cu publicul: 0372.148.022/ 0372.148.000
În cazul în care te afli temporar în imposibilitatea de a plăti în întregime factura, suntem alături de tine și îți oferim posibilitatea eșalonării acesteia printr-un acord de plată. Pentru explicaţii suplimentare, poți lua oricând legătura cu noi pe pagina Contact - Solicită informații sau la sediul Relații Clienți de luni până vineri între orele 08:00 -17:00.
Mai mult decât atât, clienții afectați economic pe perioada stării de urgență, ca urmare a pandemiei de COVID-19, pot trimite la adresa [email protected] solicitarea privind eșalonarea la plată a facturilor aferente serviciilor de apă și canalizare. În baza semnării unui acord standard, măsurile de susținere vor include anularea penalităților calculate până la 30 zile de la încetarea stării de urgență și eșalonarea datoriei cumulate pe o perioadă de maxim 4 luni de la încetarea stării de urgență, în funcție de valoarea debitelor acumulate la data semnării acordului și specificul activității.
Dacă reprezentantul Apa Nova poate citi contorul în absența ta, valoarea facturii va fi stabilită pe baza consumului real, precizat și în Avizul de trecere lăsat de reprezentant. Dacă acest lucru nu e posibil, estimarea valorii facturii se face pe baza istoricului de consum.
Ulterior, poți trimite indexul online sau prin apel la 021 207 77 77 sau la *7777 (număr apelabil din reţelele Telekom, Orange şi Vodafone la tariful practicat în aceste reţele).
Atenţie! Pentru a fi luat în calcul la momentul facturării, e obligatoriu ca indexul să fie trimis la data comunicată de Apa Nova pentru citire.
Noi, la Apa Nova, considerăm că siguranța ta este și responsabilitatea noastră. Pentru a te ajuta să eviți deplasările la ghișeele noastre sau la bancă pentru plata facturilor, îți punem la dispoziție mai multe modalități de plată online, simple și eficiente.
Cea mai sigură și simplă metodă este folosirea aplicației Apa Nova București, disponibilă atât în Google Play, cât și în AppStore. Cu aplicația noastră, plătești factura în doar 3 pași și dispui de un control complet al consumului și costurilor tale, din confortul și siguranța casei.
În același timp, pentru a evita sau reduce contactele neesențiale cu alte persoane, poți alege oricând una dintre metodele alternative de plată de mai jos:
- Online: prin intermediul contului online;
- Internet Banking/ phone banking: accesând modulul "PLĂȚI FACTURI", în contul BRD-SMCC: RO33BRDE 450S V010 59614500 sau contul BCR: RO24 RNCB 0072 00049145 0001, precizând obligatoriu numărul facturii și codul de client;
- Aplicația "HomeBank" de la ING BANK N.V. acesibila clienților băncii ING BANK N.V. persoane fizice. Clienții băncii ING BANKN.V., persoane juridice, pot efectua plăți prin sistemul electronic InsideBusiness Payments CEE , în contul current RO84INGB5001008226448910, titular cont APA NOVA BUCUREȘTI;
- Debit Direct prin ING Bank (pentru clienții care dețîn un cont curent în ING Bank);
- ATM-urile (bancomatele) din rețeaua extinsă a BRD;
- În Unitățile BRD la: ROBO BRD cu cardul sau numerar (prin citirea codului de bare de pe factură) sau la ghișeu (plata cu numerar sau ordin de plată, precizând obligatoriu numărul facturii și codul de client);
- În unitățile BCR: în numerar prin scanarea codului de bare de pe factură prin intermediul echipamentelor MFM&APT;
- Prin intermediul Stațiilor de Plată SelfPay din Mega Image, Profi și magazine de cartier, prezentând factura sau pe baza codului de client.
- Prin Serviciul Westaco Express: disponibil în benzinariile OMV - Petrom, pe baza prezentării facturii;
- La punctele de plată Pay Point: prezentând factura;
- Prin decontare automată (DEBIT DIRECT);
- Prin virament bancar: în contul RO33 BRDE 450S V010 5961 4500, deschis la BRD, precizând obligatoriu numărul facturii și codul de client;
- La casieria Apa Nova București: în numerar sau cu cardul;
- În Oficiile Poștale: pe baza prezentării facturii;
- Aplicația PAGO: pentru clienții care dețin un cont online;
- Pe site-ul ghișeul.ro, accesând secțiunea "utilități";
- Prin intermediul aplicației mobilPay Wallet.
- Prin intermediul "un doi Centru de plăți"- încasări cu numerar prin intermediul partenerilor Mobile Distribution sau cu cardul prin intermediul aplicației de mobil disponibilă în Google Play Store, Apple App Store și Huawei App Gallery.
Pentru localizarea partenerilor "un-doi Centru de plăți" puteți accesa https://www.un-doi.ro/magazine/
Atenţie! Apa Nova nu mai încasează plata facturii în numerar pe teren. De aceea, nu da bani niciunei persoane care ți-i solicită în numele companiei!
Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori schimbă tariful apei. În București, tariful apei este unic pentru toți clienții.
Tarifele percepute de Apa Nova Bucureşti, atât pentru serviciul de alimentare cu apă potabilă, cât şi pentru cel de canalizare sunt stabilite în strictă conformitate cu prevederile Contractului de Concesiune şi cu cele ale HG nr. 1019/2000.
Tarifele practicate de Apa Nova Bucureşti sunt verificate şi avizate de Autoritatea Naţională de Reglementare a Serviciilor Publice de Gospodărire Comunală - ANRSC.
Contoarele instalate de Apa Nova dețin certificat de conformitate metrologică / aprobare de model cu o valabilitate de 7 ani.
Pentru verificări ale contorului de branșament, în timpul perioadei de valabilitate metrologică se poate realiza o expertiză metrologică contra cost în cadrul Laboratorului acreditat RENAR. Este necesar să ne transmiți o solicitare prin e-mail și să achiți factura emisă în acest sens prin orice mijloace de plată menționate în secțiunea Modalități de plată. Cererea de expertiză metrologică este necesar să fie completată de către titularul de contract / reprezentantul legal.
Contorul montat pe branşamentul de apă măsoară volumul de apă consumat. Pentru a garanta fiabilitatea funcționării contorului acesta este înlocuit/ expertizat o dată la șapte ani (conform cerințelor legale) sau în funcție de cerința legală și politica companiei.
La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine utilizatorului, ulterior toate costurile de înlocuire și întreținere revenind societății Apa Nova Bucureşti. În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc) costul înlocuirii revine utilizatorului.
Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului serviciului de alimentare cu apă și de canalizare al Municipiului București, art .77.
După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.
Aceste diferenţe pot apărea din cauza:
- diferenţelor de clasă de precizie - contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de Apa Nova);
- pierderilor de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament - în funcţie de locul de montare, practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
- punctelor de consum necontorizate în imobil - sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. Aceste robinete, dacă sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
- poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament - dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător (de regulă, orizontal), la o deviere cât de mică a poziţiei de montare, acestea înregistrează greşit.
- necorelarea momentelor de citire - decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.
Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de proprietari/ locatari.
Pentru a reduce diferenţele dintre înregistrarea contorului de branşament şi suma înregistrărilor repartitoarelor de costuri din apartamente, îți recomandăm:
- repararea şi întreţinerea tuturor instalaţiillor interioare (inclusiv cele din subsolul blocului) în vederea eliminării pierderilor;
- montarea repartitoarelor de costuri în afara apartamentelor conform prevederilor legale şi prescrierii tehnice de montaj, pe scara blocului, pentru a putea fi corect supravegheate;
- citirea repartitoarelor de costuri în funcţie de data planificării pentru citirea contorului de branşament;
- depistarea consumului fraudulos;
- contorizarea tuturor surselor de apă din apartamente.
Apa de la robinet este sigură datorită controlului continuu a indicatorilor fizico-chimici și bacteriologici. Apa de la robinet este de cca. 700 de ori mai ieftină decât aceeași cantitate de apă îmbuteliată, respectiv de 0,5 litri.
Apa de la robinet este la tine acasă, nu la magazin.
Apa de la robinet nu poluează mediul. Sute de miliarde de sticle din plastic sunt utilizate anual pentru ambalarea apei. Aceste imense cantităţi de PET-uri devin repede deşeuri şi numai 16% sunt reciclate. Restul de 84% poluează natura, fiind atât de puţin biodegradabile încât dispar abia după sute de ani.
Pentru producerea şi comercializarea unui litru de apă îmbuteliată se consumă 3 litri de petrol.
Dacă n-ai mai pornit robinetul pentru o perioadă mai lungă (zile, săptămâni) prima apă care va curge este cea care a stagnat pe instalaţie.
De fiecare dată când constați o deteriorare a aspectului apei de la robinetul tău, te sfătuim:
• să lași apa să curgă pentru câteva secunde;
• să te informezi dacă apa nu a fost oprită pentru intervenţii;
• să verifici dacă şi vecinii au aceeaşi problemă.
Te rugăm sesizează orice neregulă care are legătură cu calitatea apei reci la:
Call Center Apa Nova Bucureşti 021 207 77 77 sau la *7777 (număr apelabil din reţelele Telekom, Orange şi Vodafone la tariful practicat în aceste reţele) sau în formularul dedicat.
Mirosul mai puternic de clor poate apărea în cazul unor temperaturi extreme (mari sau mici) precum şi atunci când, pentru a asigura siguranţa microbiologică (bacteriologică) a apei distribuite, se impune creșterea concentrației de dezinfectant către limita superioară a cantităţii maxim admise. Măsura este luată exclusiv în scopul protejării sănătăţii tale.
Clorul este o substanţă volatilă. Pentru a atenua gustul prea pronunțat al apei, o poți lăsa într-un recipient sau vas descoperit înainte de a o bea. Dacă se poate, chiar la frigider, dar nu mai mult de 24 de ore. Temperatura scăzută va disipa gustul. Sau, o poți servi cu cuburi de gheaţă. De asemenea, câteva picături de lămâie sau o frunză de mentă vor face ca gustul de clor să dispară.
Atunci când apa vine cu presiune mai mare pe rețeaua de distribuție, se poate întâmpla să se desprindă microparticule de fier care să ducă la colorarea apei de la robinet. Cu toate că acestea nu prezintă un pericol pentru sănătate, îți recomandăm să aștepți până când apa revine la aspectul normal.
Te rugăm anunță orice nereguli privind calitatea apei reci la Call Center: 021 207 77 77 sau la *7777 sau folosind formularul Solicită informații.
Supravegherea apei potabile se bazează pe proceduri tehnice riguroase și instrumente de control performante. O facem fără oprire atât în uzinele de producere a apei cât și în rezervoarele de apă și pe rețeaua de distribuție. În plus, dublăm totul cu analize de laborator. Laboratoarele noastre sunt certificate de RENAR (Asociaţia Reţelei Naţionale de Acreditare din România - http://www.renar.ro), au personal calificat în domeniile chimia şi microbiologia apei și sunt dotate cu echipamente performante ce permit analiza cu rezultate garantate pentru toți indicatorii de calitate.
Poți urmări buletinele de analiză a apei prelevată din 54 de puncte de colectare de pe întregul teritoriu al Municipiului Bucureşti. Aceste buletine pot fi accesate mai jos.
În situația în care intervin avarii pe rețelele de apă ce necesită întreruperea temporară a apei, informația va apărea în site, la secțiunea Lucrări de modernizare și de intervenție.
Dacă observaţi vreo problemă în furnizarea cu apă rece, ne-o puteţi comunica telefonic la 021 207 77 77 sau la *7777 (număr apelabil din reţelele Telekom, Orange și Vodafone la tariful practicat în aceste reţele) sau completând formularul Solicită informații.
Contul tău vine cu funcții care te vor ajuta să rezolvi rapid multe dintre lucrurile din relația cu Apa Nova. În funcție de tipul de contract pe care îl ai, vei putea să:
• transmiți indexul și să plătești facturi online
• consulți informații legate de contractul de furnizare și prestare a serviciilor cu apă și / sau canalizare
• vizualizezi facturile precum și evoluția consumului tău de apă.
Contul online poate fi creat în secțiunea „Contul meu”, accesând butonul „Creează cont nou” de către clienții Apa Nova București, de către reprezentanții legali ai acestora (în cazul Asociațiilor de Proprietari, Agenților Economici și Instituțiilor Publice) sau de către utilizatorii care nu sunt clienți Apa Nova București, în baza unei adrese de e-mail valide.
Utilizatorii care nu dețin un cod de client trebuie să completeze următoarele date: adresă, nume, prenume, e-mail și parola.
Utilizatorii care dețin un cod de client trebuie să completeze următoarele date: cod client, număr contract, număr factură, numele, prenumele, e-mail și parola.
Urmează paşii pentru crearea contului online menţionaţi mai sus. Ai posibilitatea introducerii mai multor coduri de client accesând butonul « Adaugă alt cod de client ».
Dacă ți-ai creat deja un cont online pentru un singur cod de client poți adăuga ulterior şi alte coduri direct din spaţiul tău online. După lansarea solicitării vei primi pe e-mail un nou status cu codurile de client aferente contului tău.
Precizăm că serviciul de cont online se poate activa pentru o singură adresă de e-mail la care se pot adăuga mai multe coduri de clienţi.
Relația contractuală între Apa Nova București și client se realizează cu o singură persoană (titular de contract, reprezentant legal). Un reprezentant poate crea un cont care să cuprindă mai multe coduri de client.
Înainte de toate asigură-te că ai scris corect parola de accesare a contului online şi adresa de e-mail.
Dacă ai uitat parola transmite o solicitare pentru resetarea parolei direct de pe site, accesând butonul din stânga, sus « Am uitat parola ». Introdu adresa ta de e-mail (utilizată la crearea contului online) şi apasă butonul Continuă. Vei primi ulterior un nou mesaj, cu un link pe care va trebui sa il accesati si in urma caruia va puteti seta o parola noua. Accesează contul tău online cu noua parolă generată de sistem.
Codul de client pe care îl dorești ataşat contului tău online este deja introdus în alt cont online. Dacă dorești ataşarea codului de client în contul tău online, este necesară prezentarea dovezii că ești titularul de contract, persoana împuternicită sau reprezentantul legal.
Contul online se creează în baza unei adrese de e-mail valide. În cazul modificării adresei tale de e-mail este necesară transmiterea unei solicitării prin formularul de contact Solicită informații (aceasta implică ștergerea contului online şi activarea unui alt cont online în baza noii adrese de e-mail) şi lansarea unei noi cereri de creare a contului.
În cazul în care nu ești titular de contract/reprezentant legal este necesară transmiterea unei împuterniciri de administrare a contului nou creat.
Supraveghem calitatea apei de băut din București 24 de ore din 24 prelevând apă din 54 de puncte fixe, distribuite în tot orașul. Verifică și tu calitatea apei de la robinet din sectorul în care locuiești.
Poți vedea oricând rapoarte detaliate despre calitatea apei uzate. Introdu adresa și vezi buletinul de analiză a apei uzate!
Rapoartele de Încercare publicate, au titlu informativ. O copie a oricărui Raport de Încercare complet, poate fi solicitată pe adresa [email protected]
Factura ta Apa Nova și costul serviciilor noastre, explicate limpede.
Vă punem la dispoziţie o serie de formulare şi de documente ce includ informaţii relevante despre serviciile oferite.
Acestea pot fi transmise la adresa de e-mail [email protected] însoțite de solicitarea dvs. explicită. Un consultant se va ocupa de soluționarea cererii dvs.
Cea mai simplă și sigură metodă este folosirea aplicației Apa Nova București, disponibilă atât pe Google Play cât și pe App Store. Cu aplicația noastră, plătești factura în doar trei pași, dispui de un control complet al consumului și costurilor tale și beneficiezi de multe alte funcționalități.
© 2022 Apa Nova București S.A. - Toate drepturile rezervate