• water_ok_icon
water_ok_icon
  • water_ok_icon

Notã de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

versiune aplicabilă începând cu data de 10 octombrie 2022  

Protecția datelor cu caracter personal reprezintă o prioritate pentru Apa Nova București S.A. (denumitã mai jos ’’ANB’’) și Grupul  VEOLIA din care aceasta face parte. ANB depune toate eforturile pentru a prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în  conformitate cu principiile aplicabile la nivel european, respectiv Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al  Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și  privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor,  denumit mai jos “GDPR’’) dar și în conformitate cu legislația națională aplicabilă în domeniul protecției datelor (de exemplu, dar  nelimitativ: Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor  electronice, astfel cum a fost modificată, Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE)  2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește  prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE  (Regulamentul general privind protecția datelor, astfel cum a fost modificatã).

Această notă de informare (Nota) are ca și scop informarea Persoanelor Vizate (astfel cum acestea sunt definite la art. 1 de mai  jos) cu privire la prelucrările de date realizate de ANB ca urmare a furnizării Serviciilor sale (astfel cum acest termen este  definit la art. 1 de mai jos).

1. DEFINIȚII 

a) Date cu caracter personal înseamnă orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă. O  persoană fizică identificabilă este una care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin raportarea la anumiți  identificatori cum ar fi nume, serie buletin, adresă, adresa de e-mail, sau prin raportarea la unul sau mai mulți factori specifici:  fizici, fiziologici, genetici, mentali, economici, culturali sau sociali ai acelei persoane fizice.  

b) ANB / Noi / Operator de Date înseamnă APA NOVA BUCUREȘTI S.A. cu sediul în BUCUREȘTI, str. TUNARI, nr. 60A,  Clădirea Ștefan Cel Mare, etajele 6-9, sectorul 2, cod poștal 020528, având Identificator Unic la nivel European (EUID):  OONRC.J40/9006/1999, înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J40/9006/1999, cod unic de înregistrare 12276949, cod de  înregistrare fiscalã RO12276949, cod IBAN RO33BRDE450SV01059614500, deschis la BRD-SMCC. Centrul de Relații cu Clienții  este situat în BUCUREȘTI, str. TUNARI, nr. 60A, Clădirea Ștefan Cel Mare, parter, sectorul 2, cod poștal 020528, program de  funcționare de luni și până vineri, între orele 08:00 - 17:00.

c) Afiliați ANB înseamnă orice persoanã fizicã/juridicã care, în relaţia cu ANB, este definită de cel puțin unul dintre cazurile  descrise de art. 7, alin. 26, lit. b),c) şi d) din Codul Fiscal din 2015, astfel cum a fost modificat;.  

d) Grupul Veolia înseamnă grupul de societăți din care ANB face parte și care este prezent în România prin mai multe  societăți care activează în domenii precum furnizarea serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare, a energiei și în domeniul  construcțiilor.

e) Terț înseamnă o persoană, alta decât dumneavoastră, ANB sau o entitate care prelucrează date cu caracter personal pe  seama noastră.

f) Servicii înseamnă: a) Serviciile de bază reprezentând servicii de alimentare cu apă potabilă (şi/sau industrială) şi/sau de  preluare a apelor uzate şi pluviale prin reţeaua publicã de canalizare și b) Serviciile Conexe furnizate de ANB.
g)
Clienții ANB înseamnă utilizatorii sau beneficiarii Serviciilor ANB (persoane fizice sau persoane fizice autorizate,  asociații de proprietari, instituții publice, agenți economici).

h) Potențialii Clienți ANB înseamnă acele persoane care fac demersuri în scopul contractãrii unor Servicii ANB.
i)
Persoane vizate / Dumneavoastră înseamnă persoanele fizice / persoane fizice autorizate ale căror date cu caracter  personal sunt prelucrate de ANB conform acestei Note de Informare. Această definiție include: a) Persoanele fizice și persoanele  fizice autorizate, clienți ai Serviciilor ANB; b) reprezentanții Asociațiilor de Proprietari, care contractează Servicii ANB pentru  locatarii unui imobil; c) membrii Asociațiilor de Proprietari care beneficiază de Servicii ANB; d) reprezentanții Instituțiilor Publice  sau ai agenților economici care, în baza mandatului, reprezintă Clienții ANB; e) utilizatorii Site-ului ANB  (https://www.apanovabucuresti.ro/); f) Potențialii Clienți ANB; g) alte persoane fizice sau persoane fizice autorizate ale căror date  sunt prelucrate ca urmare a utilizării Serviciilor ANB de către aceștia sau ale persoane.

j) Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal înseamnă acest document cu toate modificările  și suplimentele sale.

k) Site-ul ANB înseamnă pagina oficială on-line deținută de ANB care poate fi accesată la următoarea pagină de internet  https://www.apanovabucuresti.ro/. 

2. CINE SUNTEM NOI? 

Operatorul Datelor dumneavoastră cu caracter personal este APA NOVA BUCUREȘTI S.A., având datele de identificare  menționate la articolul 1 de mai sus, societate membră a Grupului VEOLIA. ANB este operatorul serviciilor publice de  alimentare cu apă şi de canalizare în Municipiul București (denumit în cele ce urmează „Serviciul Public”), în baza Contractului de  Concesiune de concesiune nr. 1329/29.03.2000, având ca obiect concesiunea serviciilor publice de alimentare cu apã şi de  canalizare în Municipiul Bucureşti, încheiat între Municipiul Bucureşti - în calitate de Concedent şi Apa Nova Bucureşti S.A. - în  calitate de Concesionar al serviciului public de apã şi canalizare în Municipiul Bucureşti („Contractul de Concesiune”), intrat în  vigoare la data de 17 noiembrie 2000.

Prin Contractul de Concesiune, Municipiul București - reprezentat prin C.G.M.B., în calitate de Concedent, a acordat ANB, în  calitate de Concesionar, „dreptul exclusiv de furnizare a serviciilor de alimentare cu apã şi de canalizare prin care Concesionarul  este desemnat, în schimbul plãţii Redevenţei, sã administreze, sã exploateze, sã întreţinã, sã modernizeze, sã înnoiasca şi sã  extindã, acolo unde este cazul, toate serviciile publice şi bunurile concesionate, exclusiv pe riscul sãu, în schimbul plãţii fãcute de  cãtre Clienţi cãtre acesta, sub rezerva şi în conformitate cu prevederile prezentului Contract”.

În virtutea calității sale, ANB are o serie de obligații față de Concedent (Municipiul București) și diverse instituții publice (cum ar fi,  dar fără a se limita la: Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice – A.M.R.S.P., Autoritatea Națională de  Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., autoritățile fiscale competente) ce decurg din  Contractul de Concesiune și/ sau din legislația specifică aplicabilă, a căror îndeplinire poate implica divulgarea Datelor cu caracter  personal ale clienților (cum ar fi, dar fără a se limita la, nume, prenume, cod client, adresă, date privind locul de consum, telefon,  adresă e-mail, evoluție index, informații privind interacțiunea cu ANB).

3. DE UNDE AVEM DATELE DUMNEAVOASTRĂ?  

3.1 Direct de la dumneavoastră, în următoarele situații:

- atunci când încheiați un contract de Servicii cu ANB (față în fața sau online), al cărui beneficiar sunteți în mod direct; - atunci când depuneți o plângere sau o solicitare către ANB;

- atunci când vizitați locațiile ANB sau participați la evenimente organizate de ANB;

- atunci vizitați Site-ul ANB sau folosiți aplicația mobilã Apa Nova Bucureşti;

- atunci când sunteți reprezentantul unui Client ANB (asociații de proprietari, instituții publice, agenți economici).

3.2 Indirect, în următoarele situații:

- ați depus o sesizare / reclamație către o autoritate sau instituție publică și suntem contactați de aceasta pentru furnizarea unui  punct de vedere;

- sunteți parte într-un litigiu în care suntem și noi parte;

- primim informații despre dumneavoastră de la Clienții noștri sau de la Clienții / Potențialii Clienți ANB (persoane fizice sau  juridice). De exemplu, când un Potențial Client solicită furnizarea Serviciilor ANB, Noi putem solicita (i) dovada deținerii dreptului  de proprietate sau de folosință asupra spațiului unde acesta dorește furnizarea Serviciilor ANB sau (ii) o procura de la ceilalți  coproprietari. În mod implicit, aceste documente conțin atât datele Clienților / Potențialilor Clienți ANB cât și cele ale altor  persoane, ca de exemplu: datele de identificare ale fostului proprietar (atunci când se prezintă un contract de vânzare

cumpãrare), datele coproprietarilor din imobil (atunci când se depune o procură la ANB);

- din consultarea unor baze de date publice (ex. Registrul Comerţului);

- de la autorități sau instituții publice;

- când realizăm investigații sau audituri interne, datele dumneavoastră pot fi oferite de consultanții sau angajații noștri în scopul  clarificării situației investigate.  

4. DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ 

4.1 Despre drepturile dumneavoastră

Atunci când vi se prelucrează Date cu caracter personal, aveți anumite drepturi fundamentale pe care le vom detalia mai jos.  Este important să subliniem că drepturile conferite de legislație nu sunt drepturi absolute – ele trebuie întotdeauna să fie  echilibrate în funcție de circumstanțele în care datele dumneavoastră sunt prelucrate de operatorul de date, măsurile tehnice și  organizatorice implementate în legătură cu prelucrarea datelor, scopurile pentru care sunt prelucrate și temeiurile pe care se  întemeiază prelucrarea. Există circumstanțe în care operatorul de date ar putea avea motive întemeiate pentru a refuza o  solicitare din partea persoanei vizate. Totodată, prin exercitarea drepturilor dumneavoastră nu ar trebui să fie afectate în mod  negativ drepturile și libertățile altor persoane vizate.

4.2 Cum va puteți exercita drepturile. Biroul Ofițerului de Protecție a Datelor. Autoritatea pentru Protecția Datelor  (ANSPDCP)

 

Canale

1. Pentru prelucrările bazate pe consimțământ și anumite prelucrări bazate pe interesul nostru legitim - accesați secțiunea  Preferinte de Comunicare / Prelucrarea datelor din Contul Online și veți putea schimba preferințele și metoda de comunicare  dintr-un singur click. Implementarea tehnică a noilor dumneavoastră opțiuni poate dura până la 24 de ore lucrătoare. 2. Solicitare scrisă la adresa de corespondență: Strada Tunari nr. 60A, Clădirea Ștefan cel Mare, etajele 6-9, Sector 2,  București, România - Registratură Generală Apa Nova București S.A. sau pe adresa de e-mail  [email protected].

3. DPO - trimiteți un e-mail direct către Responsabilul cu Protecția Datelor la adresa de e-mail: [email protected]. Termenul de răspuns. Intenția noastră este să vă răspundem cu prioritate cererilor dumneavoastră, cu respectarea termenului  legal de răspuns de 30 de zile calendaristice. În cazul în care cererea dumneavoastră implică analize complexe sau obținerea de  informații suplimentare sau dacă ați formulat mai multe solicitări în cuprinsul unei singure cereri, vă vom răspunde în maximum  două luni, cu notificarea dumneavoastră prealabilă. 

Recomandări privind transmiterea cererilor. Din motive de securitate tehnică a Contului Online dar și pentru evitarea unor reveniri  privind solicitări suplimentare de date:

. atunci când depuneți o cerere online, vă rugăm să transmiteți solicitarea de pe adresa e-mail pe care ne-ați furnizat-o in  contractual de Servicii sau adresa de email asociată contului dumneacoatră online.

a. atunci când depuneți o cerere în format fizic, ex. La Registratura Apa Nova, vă rugăm includeți suficiente date care să  conducă la identificarea dumneavoastră corectă.

b. Vă rugăm să vă ne oferiți informații cu privire la motivele care conduc la depunerea unei astfel de cererii, eventual și  documente justificative atunci când este cazul. Această recomandare nu este aplicabilă atunci când prelucrările de date se  bazează pe consimțământ sau depuneți o cerere de acces.

c. Este posibil ca după primirea unei cereri din partea dumneavoastră să vă contactăm pentru clarificarea unor aspecte sau  informații cuprinse în cerere. Acest lucru ne va ajuta să vă transmitem un răspuns într-un timp mai scurt dar și să înțelegem  corect aspectele cuprinse în cerere.

Taxe. Apa Nova nu percepe costuri sau onorarii pentru a vă răspunde la cererile de exercitare a drepturilor. Ne rezervăm însă  dreptul de a percepe o taxă rezonabilă atunci când cererea dumneavoastră este repetitivă sau excesivă.   

4.3 Dreptul de a fi informat corect și complet

În vederea informării Persoanelor Vizate cu privire la prelucrarea datelor lor, ANB va face toate demersurile posibile și rezonabile  pentru aducerea la cunoștința dumneavoastră a prezentei Note de informare conform art. 13 și 14 din GDPR (după cum este  cazul). Printre metodele de informare enumerăm următoarele:

a) publicarea acestei Note de informare pe site-ul ANB, la secțiunea Termeni și Condiții;

b) transmiterea acestei Note de informare la momentul semnării contractului de Servicii ANB sau, atunci când Persoana  Vizată nu este parte a contractului de Servicii ANB, transmiterea Note de informare prin intermediul Clienților ANB; c) informarea persoanei vizate cu privire la prevederile acestei Note de informare, cel târziu în momentul primei comunicări  către Persoana Vizată sau cel mai târziu la data la care datele sunt divulgate pentru prima oară unui Terț; d) existenţa acestei Note la sediul ANB, în centrul ANB pentru Clienții Relații Clienții și în orice alt punct de contact cu  clienții.

4.4 Dreptul de acces  

Acest drept reprezintă dreptul de a primi de la ANB confirmarea că vi se prelucrează sau nu datele cu caracter personal, precum  și accesul la o serie de informații, cum ar fi, dar fără a se limita la, categoriile de date cu caracter personal vizate, scopul prelucrării, perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal sau criteriile utilizate pentru  stabilirea perioadei.  

4.5 Dreptul la rectificare

Acest drept reprezintă dreptul de a solicita corectarea, fără întârziere nejustificată, a inexactităților sau a datelor care nu mai sunt  actuale, precum și dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete.  Acest drept este asociat nu numai unei obligații în sarcina ANB cât și unei obligații a dumneavoastră, aceea de ne informa cu  prioritate atunci când intervin modificări în datele dumneavoastră sau în datele existente în contractul de Servicii ANB (ca de  exemplu, schimbarea titularului, a adresei de corespondenţă, a numărului de persoane din imobil sau a suprafeţei imobilului).  
4.1 Dreptul la ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal. Politica de retenție ANB Aveți dreptul de a ne solicita să ștergem datele cu caracter personal pe care le deținem în legătură cu dumneavoastră, în anumite  circumstanțe. Acest drept mai este cunoscut și ca „dreptul de a fi uitat” și, de regulă, se aplică numai în anumite condiții, cum ar fi  în cazul în care datele personale nu mai sunt necesare în scopul pentru care au fost colectate inițial. Vă asigurăm că ANB a implementat o Politică de Retenție a datelor aplicabilă la nivelul tuturor activităților de prelucrare și a  sistemelor în care existã date. Politica de retenție este cunoscută de personalul ANB și impune aplicarea unor termene stricte de  păstrare a datelor cât și implementarea unui set de măsuri cu privire la minimizarea accesului la datele cu caracter personal. În mod uzual, ANB păstreazã datele dumneavoastră:

a) Pe durata executării relației contractuale cu dumneavoastră (datele dumneavoastră fiind necesare pentru acest scop), la  care se adaugă o perioadă rezonabilă (de exemplu, termenul de prescripție de 3 ani), în funcție de datele și scopurile pentru care  sunt prelucrate;

b) Pe durata impusă de legislația în vigoare (de exemplu, facturile de servicii se păstrează în conformitate cu reglementările  financiar-fiscale, 10 ani de la emitere iar datele colectate din înregistrări video se păstrează pe o durată de maxim 30 de zile); c) Pe durata existenței unui litigiu/ dispute / investigații / proceduri de punere în executare şi de executare a unei hotãrâri  judecãtoreşti sau a altor titluri executorii (de exemplu, facturile fiscale emise pentru Serviciile de apã/canalizare), la care se  adaugă o perioadă rezonabilă (exemplu, termenul de prescripție de 3 ani), în funcție de datele și scopurile pentru care sunt  prelucrate;

d) Datele colectate prin intermediul cookies și a altor tehnologii similare se vor păstra în conformitate cu politica de cookies disponibilă pe Site-ul ANB;

e) Datele colectate prin intermediul camerelor de supraveghere video – 30 de zile de la data înregistrării.
4.6 Dreptul de a vă opune prelucrării

Dreptul de opoziție vă dă posibilitatea ca, în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația dumneavoastră  particulară, să vă opuneți ca datele dumneavoastră cu caracter personal să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în  care există motive legitime și imperioase care să justifice prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și  libertăților dumneavoastră sau în cazul în care scopul este constatarea, exercitarea și apărarea unui drept în instanță.

În mod concret:

a) vă puteți opune tuturor prelucrărilor de date bazate pe consimțământ, în orice moment. În mod uzual, prelucrările de  date bazate pe consimțământ sunt cele care vizează anumite activități de marketing și publicitate (de exemplu, prin apel la  serviciul Relații cu Clienții sau transmiterea unui solicitări scrise), prelucrări de date ca urmare a utilizării unor tehnologii de tip  cookies non-esențiale (detalii în Politica de cookies accesibilă pe https://www.apanovabucuresti.ro/politica-cookies). Opoziția  dumneavoastră de prelucrare a datelor va atrage încetarea prelucrării. În unele cazuri, din motive operaționale, modificarea  preferințelor se va realiza într-un termen rezonabil, comunicat către dumneavoastră.

b) puteți obiecta la prelucrările de date realizate în temeiul interesului legitim al ANB, în funcție de situația dumneavoastră  concretă. După analizarea cererii dumneavoastră vom decide dacă interesul nostru legitim prevalează față de interesele și  libertăților dumneavoastră și vă vom informa în acest sens.

4.7 Dreptul de a nu fi supus unui proces decizional individual automatizat

Acest drept reprezintă dreptul dumneavoastră de a nu face obiectul unei decizii sau măsuri luate exclusiv pe baza unei prelucrări  automate, de natură a produce efecte juridice care privesc persoana dumneavoastră sau vă afectează în mod similar într-o  măsură semnificativă.

5. DATELE PE CARE LE PRELUCRĂM DESPRE DUMNEAVOASTRĂ 

În funcție de categoria persoanelor vizate din care faceți parte, ANB prelucreză următoarele categorii de date (inclusiv date cu  caracter personal):

a) Date de Identificare ale Clienților ANB, respectiv datele cuprinse în actul de identitate al Clientului (numele complet,  adresa de domiciului, seria și numărul actului de indentitate și codul numeric personal) sau în actul de înregistrare a companiei  (număr de înregistrare fiscală, sediul social sau locația de furnizare a Serviciilor, inclusiv copia actului de înregistrare a Clientului),  numele reprezentantului și al persoanei împuternicită în relația cu ANB, semnătura Clientului persoană fizică sau a persoanei  împuternicite în relația cu ANB (după caz);

b) Date Profesionale ale: (i) reprezentanților Clienților ANB – personae juridice, respectiv funcția și calitatea  reprezentanților Clienților persoane juridice și (ii) Clienților - persoanelor fizice autorizate, respectiv Certificat de  înregistrare emis de ONRC si codul CAEN al persoanei fizice autorizate l;

c) Date de Contact, spre exemplu, numărul dumneavoastră de telefon, adresa de corespondență și adresa  dumneavoastră de e-mail, contul on-line (accesat fie prin intermediul unui site web sau prin aplicația mobilă Apa Nova Bucureşti);
d)
Date Financiare, de exemplu informații cu privire la metoda de plată utilizată pentru plata Serviciilor ANB,  comportamentul de plată, debite, data de plată, cardul bancar utilizat, banca emitentă, ordinul de plată;
e)
Datele de cont/ de Client, de exemplu numărul de client, serviciile contractate, valoarea Serviciilor facturate lunar,  consumul mediu (lunar sau zilnic), dacă sunteți clientul altor companii Veolia din România, statusul contului dumneavoastră de  client (dacă sunteți client activ, suspendat, deconectat), dacă aveți înregistrat un cont ANB on-line (utilizaţi aplicaţia Apa Nova  Bucureşti ) și datele de autentificare din aplicație;

f) Date pentru gestionarea Relației cu Clienții, de exemplu date ale vizitelor dumneavoastră în sediile ANB, istoricul  plângerilor și reclamațiilor, sesizări cu privire la Serviciile ANB (ex. deranjamente sau disfuncționalități), interacțiunile on-line cu  agenții ANB (prin intermediul Live Chat-ul ANB de pe Site-ul https://www.apanovabucuresti.ro/ sau prin intermediul paginii oficiale  de Facebook / Linkedin a ANB) solicitările cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;

g) Date pentru gestionarea Disputelor / Litigiilor, de exemplu istoricul disputelor / litigiilor pe care le aveți cu ANB sau  Afiliații ANB, calitatea pe care o aveți în dosar în dispute / litigii (ex. pârât, reclamant, intervenient, martor), obiectul dosarului,  stadiul dosarului și datele cuprinse în dosar;  

h) Date colectate de Cookies sau tehnologii similare, respectiv datele rezultate din navigarea dumneavoastră pe Site-ul  ANB și în contul dumneavoastră on-line de client, preferințele de marketing on-line. Aceste date sunt prelucrate pentru utilizatorii  Site-ului ANB, indiferent dacă aceștia au calitatea de Clienți ANB. Pentru detalii, consultați Politica de cookies  https://www.apanovabucuresti.ro/politica-cookies ; 

i) Date privind utilizarea Serviciilor ANB, de exemplu detalii cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a Serviciilor  ANB, locația unde le utilizați, volumul de apă consumat, informații cu privire la defecțiuni ale rețelei ANB, detalii privind serviciile  Afiliaților ANB pe care le utilizaţi;

j) Date de Marketing și Publicitate respectiv date privind preferințele dumneavoastră de a primi mesaje cu caracter  comercial cu privire la serviciile ANB, asfel cum au fost exprimate de dumneavoatră;  

k) Date Deduse, de exemplu putem anticipa data la care faceți o plată a Serviciilor sau metoda de plată utilizată, în funcție  de istoricul de plată sau metoda de plată utilizată cu recurență, sau consumul dumneavoastră mediu zilnic/lunar/anual de apă  potabilã;  

l) Date de Sănătate, pe care le prelucrăm pe bază de consimțământ atunci când ne solicitați, invocând situații medicale,  anumite facilități financiare.

6. TEMEIURILE PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL 

În funcție de scopul și categoriile de date prelucrate, ANB își întemeiază operațiunile de prelucrare pe unul dintre temeiurile de  mai jos:  

a) Prelucrarea este necesară a face demersuri înainte de încheierea unui contract cât și pentru încheierea sau executarea  unui contract la care dumneavoastră sunteți parte;  

c) Prelucrarea este necesară în vederea respectării unei obligații legale ale ANB;

d) Prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime ale ANB sau ale unui terț, cu excepția cazurilor în care  interesele sau drepturile și libertățile dumneavoastră fundamentale prevalează asupra acestor interese;
e) Prelucrarea este necesară în vederea protejării intereselor vitale ale dumneavoastră sau ale altei persoane fizice;
f) Prelucrarea este efectuată în temeiul consimțământului dumneavoastră.

Mai jos, vom detalia pentru fiecare scop în parte temeiul pentru prelucrarea datelor.

7. SCOPURILE PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL 

7.1 Furnizarea Serviciilor ANB și executarea contractului

Cu titlu de exemplu, prelucrările de date din această categorie sunt generate de următoarele operațiuni pe care ANB le  realizează:  

Verificarea dreptului pe care îl aveți asupra spațiului unde solicitați furnizarea Serviciilor ANB;
Preluarea comenzii și confirmarea acesteia cu dumneavoastră;

Verificarea branşamentelor la locația solicitatã de dumneavoastră;

Semnarea contractului;

Verificări la rețeaua de apă și canalizare;

Transmiterea de mesaje (prin apel telefonic, e-mail sau informări în contul de client) cu privire la stadiul unei comenzi  sau al unei lucrări;

Transmiterea de informări cu privire la Serviciile contractate – ca de exemplu, informări cu privire la modificările aduse  termenilor contractuali, tarifelor pentru unele Servicii, modificări aduse acestui document;

Retenția și arhivarea documentelor contractuale.

Datele prelucrare în acest scop sunt: Date de Identificare; Date Profesionale; Date de Contact; Date Financiare; Date de cont/  de Client; Date pentru gestionarea Relației cu Clienții; Date privind utilizarea Serviciilor ANB; Date de Marketing și Publicitate;  Date de Sănătate.

Temeiurile pe care ne bazăm operațiunile de prelucrare sunt: a) încheierea și executarea contractului cu dumneavoastră; b)  respectarea obligațiilor legale ale ANB prevăzute de legislația privind protecția consumatorilor și protecția datelor cu caracter  personal atunci când vă trimitem informările referitoare la modificările aduse termenilor contractuali ai acestui document; c)  interesul legitim al ANB pentru a asigura funcționalitatea serviciilor sale la cele mai înalte standarde.

În baza interesului nostru legitim vom folosi datele dum neavoastrã de contact și pentru a vă informa cu privire la: a) inițiativele  sociale întreprinse de ANB; b) noi funcționalități sau facilități ale Serviciilor noastre (de exemplu, posibilitatea activării facturii  electronice); c) modificări sau îmbunătățiri ale Serviciilor ANB, ale Site-ului ANB sau ale aplicației Apa Nova Bucureşti; d) premii  sau certificări obținute de ANB; e) pentru a vă transmite invitații pentru a participa la evenimente organizate de ANB sau Afiliații  săi sau la care ANB este parte.

Considerăm acest tip de mesaje ca fiind de curtuazie sau funcționale (după caz), cu un grad minim de intruziune în viața  dumneavoatră privată, având ca și scop, a) pentru dumneavoastră, o mai bună înțelegere a Serviciilor ANB, iar b) pentru Noi,  creșterea gradului de transparență față de Clienții ANB. Dacă, însă, veți solicita excluderea dumneavoastră de la primirea unor  astfel de mesaje, vom opera restricția de utilizare a datelor dumneavoastră în acest scop.

7.2 Facturare și procesarea plăților, colectarea creanțelor, cesionarea creanțelor  

Cu titlu de exemplu, prelucrările de date din această categorie sunt generate de următoarele operațiuni pe care ANB le  realizează:

Emiterea și transmiterea facturilor;

Procesarea plăților pentru serviciile contractate, reeșalonări la plată;

Transmiterea de mesaje (prin apel telefonic, e-mail sau informări în contul de client) cu privire la data scadenței,  valoarea sumelor datorate, consecințele întârzierilor la plată, confirmări de plată;

Contactarea dumneavoastră (prin e-mail sau prin telefon) în scopul programării vizitelor personalului ANB pentru  citirea contorului;

Colectarea debitelor restante prin intermediul personalului ANB;

Executarea silită a creanțelor prin intermediul executorilor judecătorești;

Suspendarea serviciilor sau deconectarea de la utilitãţile de apã/canalizare;

Realizarea de profiluri și predicții de plată;

Arhivarea istoricului de plată, a informațiilor și documentelor doveditoare.

Datele prelucrare în acest scop sunt: Date de Identificare; Date Profesionale; Date de Contact; Date Financiare; Date de cont/  de Client; Date pentru gestionarea Relației cu Clienții; Date pentru gestionarea Disputelor / Litigiilor; Date privind utilizarea  Serviciilor ANB.

Temeiurile pe care ne bazăm operațiunile de prelucrare sunt: a) executarea contractului atunci când vă facturăm serviciile  achiziționate conform contractului, la tarifele prevăzute în contract; b) respectarea obligațiilor legale ale ANB prevăzute de:  b1.legislația fiscală atunci când emitem facturile pentru servicii b2. de legislația privind arhivarea atunci când reținem și vă  arhivăm documentelor fiscale; b3. Codul Civil atunci când vă notificăm cu privire la cesionarea creanței către un terț; c) interesul  legitim al ANB pentru: c1. realizarea și desfășurarea activităților de colectare a debitelor, c2. pentru a vă transmite informări cu  privire la emiterea facturilor, sumelor restante, confirmărilor de plată și c3. pentru vânzarea creanțelor către terți, cu informarea  prealabilă a dumneavoastră, în condițiile Codului Civil.

7.3 Gestionarea activității de Relații cu Clienții  

Cu titlu de exemplu, prelucrările de date din această categorie sunt generate de următoarele operațiuni pe care ANB le  realizează:

Activități de tip call center;

Primirea de solicitări, sesizări de la dumneavoastră sau reprezentanții dumneavoastră cu privire la datele cu caracter  personal, cu privire la Serviciile ANB sau cu privire la disfuncționalități ale Serviciilor;

Formularea răspunsurilor către dumneavoastră;

Operarea unor modificări contractuale în baza solicitărilor dumneavoastră sau ca urmare a unor sesizări (modificări ale  datelor de contact, adresei de corepondență, activarea facturii electronice);

Asistență, la cerere, pentru gestionarea contului on-line ANB (ex. resetare parolă, înregistrarea unor nefuncționalități). Datele prelucrare în acest scop sunt: Date de Identificare; Date Profesionale; Date de Contact; Date Financiare; Date de cont/  de Client; Date pentru gestionarea Relației cu Clienții; Date colectate de Cookies; Date privind utilizarea Serviciilor ANB; Date de  Marketing și Publicitate

Temeiurile pe care ne bazăm operațiunile de prelucrare sunt: a) încheierea și executarea contractului cu dumneavoastră în  ceea ce privește obligația de a vă răspunde la sesizări; b) respectarea obligațiilor legale ale ANB prevăzute de privind protecția  consumatorilor și protecția datelor cu character personal; c) interesul legitim al ANB, respectiv: c1. pentru implementarea și  desfășurarea activităților de gestionare a Relației cu Clienții și a activității de colectare a creanțelor c2. pentru a analiza activitatea  consultanților/ angajaților noștri în interacțiunea cu dumneavoastră.

7.4 Fraude, dispute, investigații ale autorităților, aducerea la îndeplinire a obligațiilor legale Cu titlu de exemplu, prelucrările de date din această categorie sunt generate de următoarele operațiuni pe care ANB le  realizează:  

Gestionarea fraudelor şi intervenţiilor asupra sistemul public de apă și canalizare precum și gestionarea fraudelor și  incidentelor de securitate informatică și de securitate ANB, prin transmiterea de documente și informații către diverse  autoritãţi/instituţii ale statului cu atribuţii de control în domeniu, organele de cercetare penală, instanțele de judecată, experţi  tehnici judiciari, mediatori, părți dintr-un dosar de judecatã, avocații colaboratori;  

Gestionarea litigiilor sau disputelor de orice fel, prin transmiterea de documente și informații către organele de cercetare  penală, instanțele de judecată, experţi tehnici judiciari, diverse autoritãţi/instituţii ale statului cu atribuţii de control în domeniu,  mediatori, părțile din dosar, avocații colaboratori;  

Gestionarea solicitărilor primite de la autorități / instituții (ex. Poliție, Parchet, DNA) cu privire la furnizarea unor date  (inclusiv date cu caracter personal), formulate în baza drepturilor și competențelor pe care aceste autorități / instituții le au în baza  legii și transmiterea către acestea de date (inclusiv date cu caracter personal) în baza evaluării prealabile a legalității unei astfel  de cereri;

Gestionarea cazuisticii generate de investigațiile desfășurate de cãtre autorități (ex. Consiliul Concurenței, ANSPDCP,  Oficiile pentru Protecția Consumatorilor, Autoritatea de Mediu, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Administraţia Naţionalã Apele  Române, poliţie, parchet etc.);

Datele prelucrare în acest scop sunt: Date de Identificare; Date Profesionale; Date de Contact; Date Financiare; Date de cont/  de Client; Date pentru gestionarea Relației cu Clienții; Date pentru gestionarea Disputelor / Litigiilor; Date colectate de Cookies;  Date privind utilizarea Serviciilor ANB; Date de Marketing și Publicitate; Date Deduse.  

Temei juridic: a) obligația legală pentru raportarea incidentelor de securitate conform GDPR și pentru a transmite date și  rapoarte către autoritățile de reglementare, b) interesul legitim de a gestiona în mod adecvat disputele și litigiile, precum și de a  ne apăra drepturile și interesele în cursul acestora. În funcție de procedurile specifice aplicabile, poate fi necesar, de asemenea,  conform legii, să dezvăluim terților informații (care conțin și date cu caracter personal).

7.5 Îmbunătățirea Serviciilor, sistemelor și proceselor interne  

Cu titlu de exemplu, prelucrările de date din această categorie sunt generate de următoarele operațiuni pe care le realizează ANB:

Realizarea de sondaje de opinie privind calitatea serviciilor furnizate de ANB prin contactarea telefonică a Clienților ANB;
Transmiterea de chestionare on-line pentru evaluarea interacțiunii dintre dumneavoastră și personalul ANB ;
Realizarea unor audituri pentru evaluarea serviciilor, sistemelor, proceselor din cadrul ANB care pot presupune  prelucrarea de date în mod incidental sau prelucrări de date agregate;

Realizarea de audituri pentru evaluarea modului în care împuterniciții noştri prelucrează datele dumneavoastră cu  caracter personal;  

Realizarea de profiluri și predicții cu privire la modul de utilizare a Serviciilor.  

Datele prelucrare în acest scop sunt: Date de Identificare; Date Profesionale; Date de Contact; Date Financiare; Date de cont/  de Client; Date pentru gestionarea Relației cu Clienții; Date pentru gestionarea Disputelor / Litigiilor; Date colectate de Cookies;  Date privind utilizarea Serviciilor ANB; Date de Marketing și Publicitate; Date Deduse.

Temei juridic: interesul legitim de a evalua și îmbunătăți Serviciile, sistemele și procesele ANB cât și interesul nostru legitim de a  ne evalua partenerii contractuali pentru a oferi servicii de calitate prin intermediul acestora.

7.6 Activităţi de marketing și publicitate

Cu titlu de exemplu, prelucrările de date din această categorie sunt generate de următoarele operațiuni pe care ANB le  realizează:

Utilizarea datelor dumneavoastră de contact pentru transmiterea de mesaje de marketing și publicitate, pentru a vă invita  să participați la campanii, concursuri, loterii promoționale, pentru a promova Serviciile Conexe din portofoliul ANB;
Realizarea de profiluri simple, prin combinarea unor date simple și minimale;  

Activități de marketing on-line, în baza acordului dumneavoastră și în conformitate cu politica de Cookies.  Temei juridic: a) consimțământul dumneavoastră atunci cand utilizăm mijloace automate de comunicare cu dumneavoastră (ex.  SMS/MMS, apeluri automate, e-mailuri automate) sau când realizăm activități de marketing on-line prin utilizarea unor anumite  tipuri de cookies; b) interesul legitim al ANB atunci când vă vom contacta în scop de Marketing si Publicitate prin intermediul  operatorilor umani (apeluri telefonice sau e-mailuri personalizate) și atunci când realizăm profiluri simple, în scopul de a înţelege  modul în care sunt folosite Serviciile ANB și de a transmite comunicări comerciale adaptate modului dumneavoastră de consum.

8. DESTINATARII DATELOR DUMNEAVOASTRĂ 

Destinatarii datelor dumneavoastră sunt împuterniciții ANB, operatorii independenți sau asociați cu care colaborăm în baza unor  acorduri scrise. Categoriile de destinatari sunt următoarele:

Companiile Grupului Veolia din Romania, atunci când acestea ne furnizează anumite servicii;
Partenerii noștri care realizează diverse lucrări sau servicii pentru Clienții noștri (ca de exemplu: lucrări de construcții la  adresa Clienților, lucrări de reparații, laboratoare de analiză a calitãţii apei);

Partenerii din domeniul IT&C, cu care contractăm servicii pentru gestionarea serviciului informatic și de securitate al  ANB, mentenanța Site-lui ANB și a echipamentelor tehnice, stocarea electronică a documentelor, gestionarea serviciului de e mail;

Firmele de curierat și de tipărire, cu care contractăm pentru prestarea serviciilor degestionare a procesului de facturare  și livrare;

Agențiile de cercetare a pieței și de realizare a sondajelor de opinie, cu care contractăm atunci când ne dorim să ne  îmbunătățim Serviciile și să cunoaștem opinia Clienților noştri cu privire la Serviciile ANB furnizate;  
Agențiile de publicitate, pentru realizarea campaniilor de marketing și publicitate;

Operatorii de comunicații electronice și integratorul de serviciilor, pentru transmiterea notificărilor prin SMS / e-mail către  dumneavoastră;  

Autoritățile și instituțiile publice, instanțele de judecată;

Consultanții terți (de ex. avocați externi, executori judecãtoreşti, mediatori, auditori, experți tehnici judiciari), în cazurile în  care îi implicăm în litigii ori în alte activități care necesită experiența profesională a acestora;

Societățile bancare și integratorii serviciilor de plată cu care avem colaborări pentru încasarea contravalorii Serviciilor  facturate;

Entitățile care ne furnizează sistemul de monitorizare video, inclusiv operatorul de comunicații electronice;
Platforme on-line de socializare (Facebook, Twitter etc), atunci când decideți să publicați anumite comentarii pe pagina  noastră de Facebook, Twitter etc. sau atunci când decideți să utilizați chat-ul de pe aceste pagini.

9. UNDE ȚINEM DATELE DUMNEAVOASTRĂ? 

Datele dumneavoatră pot fi ținute:

a) În mediu digital, pe sistemele și serverele noastre sau ale partenerilor noștri, localizate în Spațiul Economic European;
b) În format fizic, în arhivele ANB, aflate în București şi localitatea Crivina, jud. Giurgiu.

10. DOCUMENTE CONEXE 

10.1 Acest document face parte integrantă a contractului de Servicii ANB și este versiunea aplicabilă începând cu data de  10 octombrie 2022. Totodată, documentul vine în completarea Politicii de utilizare a tehnologiilor de tip cookies de pe Site-ul ANB,  a Site-ului ANB şi a aplicației on-line Apa Nova Bucureşti.  

Pe Site-ul Apa Nova Bucureşti, la secţiunea Termeni și Condiții puteți consulta aceste documente.

11. MODIFICĂRI ADUSE NOTEI DE INFORMARE 

Aducem modificări Notei de informare ori de câte ori se impune – de exemplu, atunci când intervin noi scopuri, noi date  prelucrate, noi categorii de destinatari sau când intervin modificări ale legislației privind protecția datelor, noi ghiduri sau opinii ale  autorităților competente. De fiecare datã când vom aduce modificări, acestea vor fi evidențiate în cadrul acestui document. Nota  de informare aplicabile până la data de 10 octombrie 2022 poate fi consultată pe Site-ul ANB, la secţiunea Termeni și Condiții.