Informare de interes public

Privitor la unele comentarii din mediul online vizavi de derularea dosarului deschis de DNA față de vechea conducere a Apa Nova Bucureşti, noua echipă de management dorește să aducă în atenția celor interesați următoarele:
Apa Nova București, actuala Apa Nova - Compania de Ape București, este victima, nu beneficiarul, scurgerilor de bani. Nădăjduim că vinovații vor ajunge în fața instanței și acolo se vor tranșa lucrurile - nu ne permitem să comentăm demersurile unui procuror sau parcursul unui dosar aflat în cercetare. Compania face toate demersurile în paralel pentru a-și recupera prejudiciul, ca firmă privată, acolo unde se dovedește că a fost înșelată de furnizori incorecți.
Trebuie să clarificăm: în acest context, prejudiciată este compania, nu cetățenii!
Putem afirma cu tărie, că cetățeanul nu a avut de suferit în privința calității serviciilor furnizate, atentatul s-a produs asupra profitului companiei. Apa Nova București a îndeplinit toate obligațiile prevăzute în Contractul de Concesiune, a respectat şi respectă toate reglementările. Nu au fost abateri referitoare la standardele serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare, calitatea apei, protecția mediului, răspunsul la avarii și la problemele generate de infrastructura capitalei etc. Mai mult, standardele auto-impuse de Apa Nova București sunt standardele grupului Veolia, care sunt mult mai exigente decât cele prevăzute de legislația românească.

Noua echipă de management, prin Directorul General Mădălin Mihailovici, a mulțumit public Direcției Naționale Anticorupție pentru profesionalism și pentru că desfășoară o anchetă corectă, fără abuzuri, menționând că DNA a depistat activitățile suspecte și a stopat fraudarea companiei, lucru ce a condus la încetarea imediată a tuturor contractelor controversate şi la delimitarea de persoanele asupra cărora planează suspiciunile. S-au închis toate robinetele prin care se scurgeau banii companiei; au rămas deschise doar cele prin care curge apă curată. Mai mult, aceeași echipă de management și-a afirmat public susținerea pentru ancheta procurorilor, punând la dispoziția DNA tot ce a fost depistat ca fiind suspect în urma verificărilor interne, înainte de a fi existat o solicitare specifică din partea procurorilor.
Extras dezbatere publică 2016 mai jos în galeria video.

A fost derulat un amplu proces de auditare, toate neclaritățile găsite au fost raportate autorităților, în paralel cu implementarea unor noi proceduri de etică și conformitate în toate companiile din România unde Veolia este prezentă. Toți directorii și responsabilii companiei aflați sub investigație au fost suspendați din activitate. În plus, fapt singular, compania a indisponibilizat sumele de bani pretins a fi fost fraudate în numele statului roman, în baza acuzațiilor procurorilor. Astfel, au fost create garanții la dispoziția DNA de aproximativ 21 milioane de Euro.
Se desfășoară o anchetă internă paralelă, pentru a stabili și recupera prejudiciul privat creat, indiferent de cum se finalizează procesul penal. Separat de indisponibilizarea menționată, din inițiativa ANCAB s-au recalculat impozitele și taxele aferente și au fost achitate preventiv statului, aproximativ 6,2 milioane euro impozit pe profit și TVA și 2,2 milioane euro dobânzi și penalități.
În ceea ce privește acționarul majoritar, Veolia a anunțat pe canale oficiale colaborarea cu oficialii SEC (US Securities and Exchange Commission), fiind o procedură standard care se aplică tuturor companiilor listate la bursă, privind toate investigațiile care vizează activitatea companiei.
Apa Nova - Compania de Ape București a adoptat, imediat după schimbarea echipei manageriale, un comportament public de excepție față de clienții din România: dezbatere publică anuală (2016, 2017) cu publicul larg, îmbunătățirea vitezei de reacție în cazul avariilor, găsirea de soluții mai bune în activitatea de facturare, comunicare rapidă și cât se poate de personală cu bucureștenii. Reamintim că aceste consultări publice sunt o premieră în țara noastră. Ele sunt parte a dorinței noastre de transparență si eficiență pe care noua echipă și-a asumat-o odată cu preluarea managementului.
Știm că este esențial să comunicăm, să informăm cetățenii despre ceea ce facem şi să fim mereu la curent cu problemele pe care aceştia le întâmpină legat de serviciile pe care le furnizăm.
Am stat în fața a mii de oameni, unii furioși, alții curioși, şi le-am explicat toate oportunitățile şi provocările. Am aflat de la acei oameni, probleme, frustrări, soluții pe care niciun call center nu le poate afla - şi asta ne-a ajutat enorm pe toți, şi pe domniile lor, şi pe noi. Nu se poate altfel, atunci când lucrezi pentru oameni, cu oamenii trebuie să vorbești şi să te sfătuiești.
http://www.mediafax.ro/economic/consultare-publica-apa-nova-consumatorii-apreciaza-inovatia-comunicativa-si-deschiderea-spre-dialog-16241877

Foto Dezbatere Publică 2016

Foto Dezbatere Publică 2016

Foto Dezbatere Publică 2016

Foto Dezbatere Publică 2017

Foto Dezbatere Publică 2017

Foto Dezbatere Publică 2017

 Foto Dezbatere Publică 2017

În același timp, noua echipă managerială reamintește că în București, la ora actuală, există unul dintre cele mai bune raporturi preț/calitate din țară; sunt 56 puncte de control a calității apei din rețea, desemnate de către Direcția de Sănătate Publică și 181 de puncte computerizate de control ale ANCAB, iar modernizarea continuă ne permite să livrăm populației apă de cea mai bună calitate, la unul din cele mai scăzute prețuri din țară (locul 40 din 44 orașe mari din România).
Calitatea apei este controlată automat, continuu şi permanent pe fluxul de producție, urmărindu-se aproximativ 55 de parametri fizici, biologici şi microbiologici. Dacă un singur parametru nu este respectat, uzina de apă se blochează.

Tarife apă şi canalizare în oraşele din România

Apa Nova - Compania de Ape București a demarat anul trecut Programul "A doua țeavă", un proiect pilot de înlocuire a instalațiilor interioare vechi de zeci de ani din imobile, aflate în răspunderea proprietarilor, practic singura posibilitate onestă de a aduce un ajutor în plus celor ce nu-și permit să beneficieze de calitatea apei livrate de companie.
Citește mai mult în interviul de aici: adev.ro/oildd8

Extras dezbatere publică 2017 mai jos în galeria video.

Referitor la contractul cu bucureștenii, Apa Nova - Compania de Ape București subliniază că acest contract, încheiat în anul 2000 și valabil până în anul 2025, este unul bazat pe performanță și eficiență, el figurând în Top 5 al Băncii Mondiale și fiind dat ca exemplu de bune practici în întreaga lume civilizată. Apa Nova a transformat Bucureștiul, capitală cu apă impură şi cu pierderile de rețea din anii '90, într-o capitală adevărată, într-un București care deține una din cele mai noi stații de epurare din Europa, a patra ca mărime operată de liderul mondial Veolia şi care, după finalizarea fazei a doua, va deveni una din primele zece stații cu tratate completă de pe continent.

https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/11066/655980BRI00PUB0arest0water00PUBLIC0.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Extras

Extras

În cifre concrete, nu doar am atins indicii de performanță, ci i-am și depășit semnificativ.

Evoluţie randament

Noua echipă ține să aducă aceste precizări pentru că dorește să ducă mai departe politicile de transparență si performanță pe care și le-a asumat prin contractul cu bucureștenii sperând, totodată, la buna colaborare cu toate instituțiile statului român.


Mădălin Mihailovici,
Director General
Apa Nova - Compania de Ape București

  • ştiaţi că...
  • Alimentele cele mai bogate în apă (în medie 80%) sunt legumele proaspete, fructele, albuşul de ou, laptele şi brânza proaspătă? Alimentele cu conţinut foarte scăzut în apă sunt cerealele (paste, orez), făina (pâine) şi legumele deshidratate.

LiveZilla Live Chat Software