25 aprilie 2013, Ambasada Americana ii premiaza pe castigatorii concursului

Centrul Cultural American și Apa Nova premiază astăzi liceeni bucureșteni



În data de 25 aprilie, profesori și elevi de liceu, diplomați americani, voluntari Peace Corps, bursieri Fulbright și profesori de engleză s-au reunit la Ambasada Americii pentru a-i felicita pe câștigătorii concursului de eseuri „Care este rolul meu în protejarea drepturilor omului?”.

Concursul a fost lansat în 24 ianuarie, pentru a marca împlinirea a 64 de ani de la proclamarea de către ONU a Declarației Universale a Drepturilor Omului. Ambasada a primit 417 eseuri de la 36 licee și colegii din București. Colegiul Național „Iulia Hașdeu” și Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” au avut cea mai mare participare (37 de elevi fiecare), urmate de Colegiul Național „Matei Basarab” (34 de elevi) și de Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” (33 de elevi). Compoziția și stilul eseurilor au fost evaluate de un juriu compus din cetățeni americani din cadrul Misiunii Diplomatice a SUA în România și profesori de engleză români din țară.

În deschiderea ceremoniei de premiere, Duane Butcher, însărcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA la București, i-a felicitat pe toți participanții și i-a încurajat să participe și pe viitor la acest tip de competiții.

Emanuel Alecsandru Papagheorghiu, Director Executiv în cadrul Primăriei Municipiului București, și Giovana Soare, Director de Comunicare și Resurse Umane în cadrul companiei Apa Nova, au adresat de asemenea câteva cuvinte celor prezenți și le-au înmânat elevilor finaliști cadouri de apreciere.

Premiile, oferite de catre Ambasada S.U.A., pentru locurile I, II și III, au constat într-un laptop Compaq și două aparate foto digitale. Toți cei 30 de finaliști au primit premii speciale din partea Apa Nova București.

Cei treizeci de finaliști sunt:

1.    Antonius Cezar HEGYES – Liceul Internațional de Informatică
2.    Theodor-Ioan CIMPEANU – Liceul Teoretic „A.I. Cuza”
3.    Rucsandra DICULESCU – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”
4.    Bianca Alessandra BANICĂ – Colegiul Național „Sfântul Sava”
5.    Andreea-Cristina TANASCU – Colegiul Național „Elena Cuza”
6.    Gruia DIMCEA – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”
7.    Andreea Alessandra VASILE – Colegiul Național „Iulia Hașdeu”
8.    Andreea-Dorina CIOBANU – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”
9.    Anne-Marie GRIGORESCU – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”
10.    Mihai SINGEORZAN – Colegiul Național „Iulia Hașdeu”
11.    Oana-Gabriela TEIRAU – Colegiul Național „Ion Creangă”
12.    Mihnea CRACIUNESCU – Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”
13.    Trina Andra ZADOROJNAI – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”
14.    Ioana CRISTOCEA – Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”
15.    Marie Irene CALINOIU – Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”
16.    Sabina Andreea COSTACHE – Colegiul Național „Ion Creangă”
17.    Luta Alexandra GHEORGHE – Colegiul Național „I.L. Caragiale”
18.    Raluca Andreea POPESCU – Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”
19.    Petra Teodora LAVRIG – Colegiul Național „Spiru Haret”
20.    Simona-Alexandra CIMPOERU – Colegiul Național „Grigore Moisil”
21.    Iulia Maria DINES – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”
22.    Nicoleta Alice BLEIU – Colegiul Național „Matei Basarab”
23.    Maria-Irina VISOIU – Colegiul Național „Spiru Haret”
24.    Alexia ERAM – Liceul Francez „Anne de Noailles”
25.    Tudor Anton PAIS – Liceul Francez „Anne de Noailles”
26.    George Mihail MANDRES – Colegiul Național „Sfântul Sava”
27.    Iulia ANDREI – Colegiul Național „Sfântul Sava”
28.    Andreea TARTACUTA – Liceul Teoretic „George Călinescu”
29.    Ioana Elena VLAS – Colegiul Național „Sfântul Sava”
30.    Ana-Maria Ioana ENACHE – Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu”

Cei trei câștigători sunt:

Locul I:
Ioana CRISTOCEA
Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”, Clasa: X
Titlul eseului:  (Fără titlu)

În eseul său, scris într-un stil deosebit de sensibil, dra Cristocea susține faptul că secolul XXI, deși este un secol de mari schimbări și progrese, este în același timp un secol în care drepturile omului nu sunt respectate. Iată de ce ea crede că este important ca oamenii care sunt abuzați, sau ale căror drepturi nu au fost respectate, să aibă o voce. Dar, chiar mai important, oamenii ar trebui să știe despre aceste probleme și să conștientizeze că trebuie să își unească vocile și să lupte pentru protejarea drepturilor omului.

„În concluzie, ceea ce este cu adevarat important este să cunoaștem. A cunoaște înseamnă a-ți păsa, a-ți păsa înseamnă a împărtăși cunoștințe, a împărtăși cunoștințe înseamnă a trage un semnal de alarmă, iar acest semnal de alarmă conduce la a avea o voce: o voce colectivă, puternică și responsabilă care se poate ridica precum un monstru și poate înfrânge mentalitățile tradiționale și violarea drepturilor. Unii pot închide ochii și pot ignora acest lucru. Eu am ales să nu.”

Locul II:
Bianca Alessandra BANICA
Colegiul Național „Sf. Sava”, Clasa: X
Titlul eseului: (Fără titlu)

Eseul drei Banica, scris sub forma unei scrisori adresate „tinerilor eroi obișnuiți” este o odă închinată acelor tineri care au ales să ia atitudine în favoarea oamenilor ale căror drepturi nu sunt respectate. Scrisoarea este dedicată acelor tineri care fac tot ce le stă în putință pentru a proteja drepturile omului.

„Aceasta este pentru voi. Pentru toți tinerii care nu numai că trăiesc și îi lasă și pe alții să trăiască, dar fac tot ce le stă în putere pentru a proteja drepturile omului: Mulțumesc! Mulțumesc pentru că faceți această lume un loc mai bun și mai sigur de trăit; mulțumesc pentru că faceți viața mai ușor de trăit. Mulțumesc pentru că sunteți acei tineri eroi de fiecare zi care, în mod activ, salvați societatea noastră de la înecul în valurile abundente de ignoranță, subjugare individuală și poate chiar sinucidere colectivă.”

Locul III:
Tudor Anton PAIS
Liceul Francez „Anne de Noailles”, Clasa: X
Titlul eseului: The ON/OFF Button for Human Rights

Eseul dlui Pais arată faptul că, mai întâi, tu, ca individ, ar trebui să-ți schimbi atitudinea fața de drepturile omului și protejarea lor, iar în al doilea rând, ar trebui să împărtășești oamenilor informația legată de abuzurile asupra drepturilor omului și să le schimbi modul de a acționa, de la a fi pasivi la a acționa.

„Ca elev, cred că acestea sunt principalele puncte care trebuie atinse atunci când tratezi problema drepturilor omului, dar placa turnantă pentru fiecare dintre noi ar fi să realizăm o schimbare în interiorul nostru. Este greu, recunosc, dar eu unul, găsesc multă putere în cuvintele înțelepte ale lui Gandhi: Orice ai face va fi nesemnificativ, dar este foarte important să îl faci.”



Eseurile celor trei câștigători pot fi citite și pe paginile de internet de mai jos:


Website-ul Ambasadei SUA la București
http://romania.usembassy.gov/hrd.html/

  • ştiaţi că...
  • Organismul uman este format în proporţie de 70% din apă?

LiveZilla Live Chat Software