Apa potabilă

Apa potabilă
function do_flash() { var requiredMajorVersion = 9; var menu = new FlashObject("!res/swf/estimare_final.swf?beacon=true", "mymovie", "562", "360", requiredMajorVersion, "#ffffff"); menu.addParam("quality", "high"); menu.addParam("wmode", "opaque"); menu.addParam("menu", "false"); menu.addParam("play", "true"); menu.addParam("allowScriptAccess", "sameDomain"); menu.write('my_flash1'); } do_flash();

Aveţi întrebări despre diferenţa dintre apa îmbuteliată şi apa de la robinet, presiunea apei, consumul de apă, calitatea apei sau întreruperea acesteia? Toate răspunsurile dorite la aceste întrebări le puteţi găsi în următoarele rânduri...

Consumul de apă de la robinet

1. Care este diferenţa dintre apa de la robinet şi apa îmbuteliată ?
2. Am impresia că am un consum prea mare. Cum pot să-mi evaluez consumul?
3. Există robinete care îmi permit să economisesc apă?

Gustul şi culoarea apei

5. Apa nu are acelaşi aspect şi gust pe care le are de obicei. Ce trebuie făcut ?
6. Apa are gust sau miros de clor. Ce pot să fac ?
7. De ce apa are câteodată o culoare roşiatică/ maronie?

Siguranţa sanitară

8. Cum este monitorizată calitatea apei?
9. Unde pot să găsesc rezultatele analizelor de apa realizate în Bucureşti?
10. Cum suntem informaţi în caz de întrerupere de apă?

Consumul de apă de la robinet

1. Care este diferenţa dintre apa de la robinet şi apa îmbuteliată ?

Despre apa îmbuteliată:
Sute de miliarde de sticle din plastic sunt utilizate anual pentru ambalarea apei. Aceste imense cantităţi de PET-uri devin repede deşeuri şi numai 16% sunt reciclate. Restul de 84% poluează natura, fiind atât de puţin biodegradabile încât dispar abia după sute de ani.

Pentru producerea şi comercializarea unui litru de apă îmbuteliată se consumă 3 litri de petrol.

Cercetătorii estimează că extinderea acestui mod de comercializare a apei ar provoca un veritabil dezastru în viitorul deceniu.

Despre apa rece de la robinet:
Începând de la râu şi până la robinetul dumneavoastră, trecând prin uzinele de tratare, apa este permanent supravegheată. Parametrii principali ai apei sunt analizaţi permanent printr-o serie de analizoare şi completaţi de probe prelevate din reţea şi analizate în laborator.

2. Am impresia că am un consum prea mare. Cum pot să-mi evaluez consumul?

Consumul de apă variază în funcţie de :
• obiceiuri (apa este folosită pentru băut, la bucătărie, pentru toaletă sau pentru spălatul hainelor) echipamente (aparatele electrocasnice, piscină)
• utilizările domestice (baie, duşuri, udarea grădinii, spălarea unui autovehicul)
• evenimente noi în cadrul familiei : creşterea numărului de persoane care stau în aceeaşi locuinţă etc.
Puteţi calcula un consum anual estimativ aici.

3. Există robinete care îmi permit să economisesc apă?

Dacă folosiţi o pară de duş eficientă puteţi reduce consumul de apă. Noile aeratoare pentru duşuri ajută la obţinerea unei senzaţii similară cu a unui jet puternic, consumând mai puţină apă.

Pe piaţă se comercializează robinete mixte care permit deschiderea şi oprirea apei, reglând în acelaşi timp debitul şi temperatura apei.

Gustul şi culoarea apei

5. Apa nu are acelaşi aspect şi gust pe care le are de obicei. Ce trebuie făcut ?

Dacă n-aţi utilizat apa o perioadă mai îndelungată (zile, săptămâni) prima apă care va curge este cea care a stagnat pe instalaţia dumneavoastră.

De fiecare dată când constataţi o deteriorare a aspectului apei de la robinetul dumneavoastră vă recomandăm:
• lăsaţi apa să curgă câteva secunde
• informaţi-vă dacă apa nu a fost oprită pentru intervenţii
• verificaţi dacă şi vecinii dumneavoastră au aceeaşi problemă.

Nu trebuie să permiteţi intervenţii ale persoanelor neautorizate la sistemul de alimentare cu apă şi nici la reţeaua interioară.

Orice neregulă în legătură cu calitatea apei reci ne poate fi sesizată la: Call Center Apa Nova Bucureşti 021 207 77 77 sau la *7777 (număr apelabil din reţelele Telekom, Orange şi Vodafone la tariful practicat în aceste reţele) sau folosind formularul Contact Relaţii Clienţi.

6. Apa are gust sau miros de clor. Ce pot să fac ?

Mirosul mai pronunţat de clor apare în cazul unor temperaturi extreme (mari sau mici), precum şi în situaţia în care, pentru a asigura siguranţa microbiologică (bacteriologică) a apei distribuite, este necesară o creştere a concentraţiei de dezinfectant către limita superioară a cantităţii maxim admise. Măsura este luată exclusiv în scopul protejării sănătăţii dumneavoastră.

Clorul este o substanţă volatilă. Pentru atenuarea gustului apei, lăsaţi apa într-un recipient sau vas descoperit înainte de a o bea. Dacă se poate, chiar la frigider, dar nu mai mult de 24 de ore. Frigul va disipa gustul. Sau o puteţi servi cu cuburi de gheaţă. De asemenea, câteva picături de lămâie sau o frunză de mentă vor face ca gustul de clor să dispară, iar noile arome pot fi chiar plăcute.

7. De ce apa are câteodată o culoare roşiatică/ maronie?

Atunci când este presiune mare pe reţeaua de distribuţie a apei, se poate întâmpla să se desprindă microparticule de fier de pe ţevi care duc la colorarea apei de la robinet. Cu toate că acestea nu prezintă un pericol pentru sănătate, este de preferat să nu consumaţi apa decât atunci când revine la aspectul normal.

Orice neregulă în legătură cu calitatea apei reci ne poate fi sesizată la: Call Center: 021 207 77 77 sau la *7777 sau folosind formularul Contact Relaţii Clienţi.

Siguranţa sanitară

8. Cum este monitorizată calitatea apei?

Supravegherea calităţii apei potabile se bazează pe proceduri tehnice riguroase şi pe instrumente de control performante. Se realizează atât în uzinele de producere a apei, analizoarele automate urmărind în timp real fiecare fază de tratare pentru a-i verifica eficacitatea, cât şi în rezervoarele de apă şi pe reţeaua de distribuţie, fiind dublate de analize de laborator.

Anual se analizează aproximativ 120.000 de indicatori pentru un număr de peste 6.000 probe prelevate din reţeaua de distribuţie.

Laboratoarele de analiză a apei ale Apa Nova Bucureşti sunt certificate de RENAR (Asociaţia Reţelei Naţionale de Acreditare din România)(http://www.renar.ro), au personal calificat în domeniile chimia şi microbiologia apei, sunt dotate tehnic cu echipamente performante ce permit analiza cu rezultate garantate pentru toţi indicatorii de calitate a apei potabile.

Mai multe…

9. Unde pot să găsesc rezultatele analizelor de apa realizate în Bucureşti ?

Apa Nova Bucureşti realizează lunar buletinede analiză a apei prelevată din 50 de puncte de colectare de pe întregul teritoriu al Municipiului Bucureşti. Aceste buletine pot fi accesate online aici.

10. Cum suntem informaţi în caz de întrerupere de apă?

Sistarea furnizării de apă ca urmare a unor lucrări programate de modernizare a reţelei de distribuţie a apei este comunicată consumatorilor prin afişarea de anunţuri în zona afectată, prin anunţuri în mass-media, pe website.

Avariile sunt anunţate prin afişarea de anunţuri în cât mai multe locuri din zona afectată şi pe website.

Dacă observaţi vreo problemă în furnizarea cu apă rece, ne-o puteţi comunica telefonic la 021 207 77 77 sau la *7777 (număr apelabil din reţelele Telekom, Orange si Vodafone la tariful practicat în aceste reţele) sau completând formularul Contact Relaţii Clienţi.

  • ştiaţi că...
  • Apa conţine între 80 si 100 mg/l de calciu care poate să acopere între 15% şi 20% din necesarul nostru zilnic?

LiveZilla Live Chat Software